کد مطلب:303613 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:135

فاطمه رو کرد به مردم
فاطمه علیهاسلام بعد از سخنان ابوبكر رو كرد به مردم و فرمود:

فالتفتت فاطمة (سلام الله علیها) الی الناس و قالت: معاشر الناس! المسرعة الی قیل الباطل المغضبة علی الفعل القبیح الخاسر «افلایتدبرون القرآن ام علی قلوب اقفالها» [1] .

كلابل ران علی قلوبكم ما اسأتم من اعمالكم فاخذ بسمعكم و ابصاركم و لبئس ما تأولتم و سأءمابه اشرتم و شر ما منه اعتضتم لتجدنّ - والله محمله ثقیلاً و غبه وبیلاً اذا كشف لكم الغطاء و بان ما ورائه الضراء و بدا لكم من ربكم ما لم تكونوا تحتسبون «و خسر هنالك المبطلون» [2] .

ای مردم شتاب كننده به گفتار باطل و بیهوده، و از كارهای زشت و زیان بار چشم پوشنده آیا در قرآن تدبر و اندیشه نمی كنند و یا بر دلهای آنان قفلها نهاده شده! (یعنی آیا شما در قرآن و معانی آیات نورانی آن تدبر و اندیشه نمی كنید یا این كه بر دلهای شما قفلی نهاده شده و قادر بر اندیشیدن نیستید؟!) نه چنین است بلكه در اثر اعمال بد شما قلب ها مهر خورده و در نتیجه، شنوایی گوش و بینایی چشم از شما گرفته شده است و چه آیات الهی را بد تأویل نمودید، و چه رأی باطل از خود نشان دادید؟ و چه بد اوضاع را عوض كردید بی گمان در خواهید یافت سنگینی بار گران (گناه را) و سرانجام بسیار بدی را وقتی كه پرده از جلوی چشمتان كنار زده شد و آنچه از زیانها در پس پرده بود به شما روشن گردید و آنچه به فكرتان از رنج و شكنجه نمی رسید آشكار شد (خواهید فهمید چه جنایتی را مرتكب شده اید و چه بلایی با دست خود بسر خود وارد نموده اید) آنجاست كه باطل گرایان زیان می بینند.


[1] محمد (ص)/24.

[2] غافر/78.